Raport 1/2021
MOŻLIWOŚCI DOFINANSOWANIA
PROGRAMÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ SZKÓŁ STO
w zakresie dostępnych środków z funduszy unijnych i innych możliwych źródeł na realizację
różnego rodzaju inicjatyw z obszaru edukacji, polityki senioralnej, sportu i inwestycji
dla organizacji pozarządowych i szkół STO.
————————–
1) Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) 2014-2020
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
W styczniu 2021 r. planowane jest ogłoszenie konkursu z Działania 2.15 Kształcenie i szkolenie zawodowe dostosowane do potrzeb zmieniającej się gospodarki.
2) Konkursy w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych
Ogłoszono już wszystkie harmonogramy naborów w ramach programów z 2020 roku. Aktualna oferta konkursów na rok 2021 jest bardzo ograniczona; w ramach większości działań i poddziałań alokacje są już wyczerpane i nie przewiduje się ogłaszania kolejnych konkursów.
Aktualna lista wybranych konkursów (ogłoszonych w ramach programu 2020 r.), dla poszczególnych województw:
WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO ŁÓDZKIE
- Poddziałanie XI.2.2 Kształcenie osób dorosłych – Miasto Łódź. Konkurs nr RPLD.11.02.02-IZ.00-10-001/20).
Termin naboru: od 31 października 2020 r. do 11 stycznia 2021 r.
Alokacja na konkurs wynosi: 807 949,81 zł. Maksymalny poziom dofinansowania: 89%.
O dofinansowanie mogą się ubiegać:
– Miasto Łódź,
– Wszystkie podmioty – z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych) – wyłącznie pod warunkiem realizacji projektu w partnerstwie z Miastem Łodzią
Wsparciem mogą zostać objęte następujące typy projektów:
Szkolenia i kursy skierowane do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności oraz kompetencji lub kwalifikacji cyfrowych i językowych.
Nie ma możliwości realizacji projektów mających na celu podnoszenie zarówno kompetencji językowych, jak i cyfrowych. Projekt zakłada wsparcie w zakresie wyłącznie kompetencji językowych albo wyłącznie kompetencji cyfrowych.
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO POMORSKIE
- Działanie 3.1. Edukacja przedszkolna w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Pomorskiego 2014-2020.
Termin naboru: od 29 grudnia 2020 r. do 8 lutego 2021 r.
Alokacja na konkurs wynosi 45 250 000,00 zł. Maksymalny poziom dofinansowania: 85%.
Kto może składać wnioski?
Do konkursu, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić organy prowadzące ośrodki wychowania przedszkolnego (OWP) albo podmioty, które przed dniem podpisania umowy o dofinansowanie projektu uzyskają wpis do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 168 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, uwzględniający miejsca edukacji przedszkolnej utworzone w ramach projektu.
W konkursie mogą być realizowane wyłącznie następujące typy projektów:
Projekty ukierunkowane na tworzenie trwałych miejsc wychowania przedszkolnego, w tym dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, realizowane w oparciu o diagnozę bieżących i prognozowanych potrzeb, w szczególności poprzez:
– dostosowanie lub adaptację (prace remontowo-wykończeniowe) budynków i pomieszczeń,
– dostosowanie istniejącej bazy lokalowej przedszkoli do nowo tworzonych miejsc wychowania przedszkolnego,
– zakup i montaż wyposażenia,
– zakup pomocy dydaktycznych, specjalistycznego sprzętu lub narzędzi dostosowanych do rozpoznawania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i czynników środowiskowych wpływających na ich funkcjonowanie w OWP, wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
– budowę, wyposażenie i montaż placu zabaw wraz z bezpieczną nawierzchnią i ogrodzeniem,
– modyfikację przestrzeni wspierająca rozwój psychoruchowy i poznawczy dzieci,
– działalność bieżącą nowego miejsca wychowania przedszkolnego przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy,
– wsparcie towarzyszące w postaci pracy środowiskowej z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci, przy zaangażowaniu instytucji pomocy i integracji społecznej na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie wpływu edukacji przedszkolnej na rozwój dziecka.
Projekty ukierunkowane na podniesienie jakości usług świadczonych w ośrodkach wychowania przedszkolnego, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania przedszkoli, wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących tworzenia trwałych miejsc wychowania przedszkolnego, w szczególności poprzez:
1. Rozszerzenie oferty ośrodków wychowania przedszkolnego o dodatkowe zajęcia wspomagające rozwój i edukację dzieci, obejmujące m.in.:
a) zajęcia edukacyjne rozwijające kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy,
b) dodatkowe zajęcia wyrównujące stwierdzone deficyty.
2. Doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie prowadzenia zajęć, o których mowa w pkt a), wyłącznie jako uzupełnienie działań dotyczących rozszerzenia oferty ośrodków wychowania przedszkolnego, obejmujące m.in.:
– kursy i szkolenia,
– studia podyplomowe,
– staże i praktyki,
– programy wspomagania,
– sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli,
– współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami.
- Poddziałanie 3.2.1. Jakość edukacji ogólnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Pomorskiego 2014-2020 (projekty do 100 tys. euro wsparcia)
Termin naboru: od 7 stycznia 2021 r. do 25 lutego 2021 r.
Alokacja na konkurs wynosi 3 613 680,23zł. Maksymalny poziom dofinansowania: 95%.
Kto może składać wnioski?
Do konkursu, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić wyłącznie organy prowadzące szkoły podstawowe, których koncepcje zostały uwzględnione w przedsięwzięciu strategicznym pn. Kompleksowe wsparcie szkół i placówek (zgodnie z Regionalnym Programem Strategicznym w zakresie aktywności zawodowej i społecznej „Aktywni Pomorzanie”), zatwierdzonym przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
W ramach niniejszego konkursu organ prowadzący składa jeden wniosek o dofinansowanie projektu.
Jednocześnie organ prowadzący może występować jako partner w innym projekcie/projektach, złożonym w tym konkursie, jednakże wyłącznie w zakresie realizacji działań wspierających (bez możliwości objęcia wsparciem szkół, dla których jest organem prowadzącym).
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W konkursie mogą być realizowane wyłącznie następujące typy projektów:
Projekty obejmujące co najmniej 1 rok szkolny, ukierunkowane na podniesienie jakości edukacji ogólnej, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania szkół, w szczególności poprzez:
1. Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, obejmujące m.in.:
– organizację dodatkowych zajęć nastawionych na kształtowanie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności z wykorzystaniem narzędzi TIK oraz poprzez realizację zajęć opartych na metodzie eksperymentu, m.in. w formie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, (w tym w obszarze edukacji morskiej i żeglarskiej), kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, projektów edukacyjnych realizowanych przez uczniów,
– realizację dodatkowych zajęć kompensacyjno-wyrównawczych,
– indywidualne lub grupowe doradztwo edukacyjno-zawodowe, w szczególności dla uczniów zagrożonych wcześniejszym wypadnięciem z systemu edukacji,
– zajęcia uzupełniające ofertę nauczania w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szczególności z niepełnosprawnościami lub zaburzeniami rozwoju oraz uczniem młodszym, w tym z uwzględnieniem działań towarzyszących w postaci prowadzenia psychoedukacji opiekunów, lekarzy, nauczycieli, pracowników socjalnych w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych,
– organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, nawiązywanie współpracy z otoczeniem zewnętrznym,
2. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania nowych metod nauczania w kształtowaniu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności nauczania opartego na metodzie eksperymentu oraz wykorzystania narzędzi TIK w prowadzeniu zajęć, prowadzenia doradztwa edukacyjno-zawodowego, a także przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniem młodszym, wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w pkt a), obejmujące m.in.:
– kursy i szkolenia doskonalące,
– studia podyplomowe,
– sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli,
– współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami,
3. Wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkół i placówek systemu oświaty, wyłącznie w powiązaniu z działaniami wskazanymi w pkt a), obejmujące m.in.:
– zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi TIK niezbędnych do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy,
– wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, doposażenie w materiały i pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Pomorskiego 2014-2020 (projekty powyżej 100 tys. euro wsparcia).
Termin naboru: od 7 stycznia 2021 r. do 25 lutego 2021 r.
Alokacja na konkurs wynosi 8 076 464,34 zł. Maksymalny poziom dofinansowania: 95%.
Kto może składać wnioski?
Do konkursu, jako wnioskodawcy, mogą przystąpić wyłącznie organy prowadzące szkoły podstawowe, których koncepcje zostały uwzględnione w przedsięwzięciu strategicznym pn. Kompleksowe wsparcie szkół i placówek (zgodnie z Regionalnym Programem Strategicznym w zakresie aktywności zawodowej i społecznej „Aktywni Pomorzanie”), zatwierdzonym przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
W ramach niniejszego konkursu organ prowadzący składa jeden wniosek o dofinansowanie projektu.
Jednocześnie organ prowadzący może występować jako partner w innym projekcie/projektach, złożonym w tym konkursie, jednakże wyłącznie w zakresie realizacji działań wspierających (bez możliwości objęcia wsparciem szkół, dla których jest organem prowadzącym).
Na co można otrzymać dofinansowanie?
W konkursie mogą być realizowane wyłącznie następujące typy projektów:
Projekty obejmujące co najmniej 1 rok szkolny, ukierunkowane na podniesienie jakości edukacji ogólnej, realizowane w oparciu o diagnozę potrzeb, zgodnie z regionalnymi ramami kompleksowego wspomagania szkół, w szczególności poprzez:
1. Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, obejmujące m.in.:
a) organizację dodatkowych zajęć nastawionych na kształtowanie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności z wykorzystaniem narzędzi TIK oraz poprzez realizację zajęć opartych na metodzie eksperymentu, m.in. w formie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych (w tym w obszarze edukacji morskiej i żeglarskiej), kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, projektów edukacyjnych realizowanych przez uczniów,
b) realizację dodatkowych zajęć kompensacyjno-wyrównawczych,
c) indywidualne lub grupowe doradztwo edukacyjno-zawodowe, w szczególności dla uczniów zagrożonych wcześniejszym wypadnięciem z systemu edukacji,
d) zajęcia uzupełniające ofertę nauczania w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szczególności z niepełnosprawnościami lub zaburzeniami rozwoju oraz uczniem młodszym, w tym z uwzględnieniem działań towarzyszących w postaci prowadzenia psychoedukacji opiekunów, lekarzy, nauczycieli, pracowników socjalnych w zakresie specjalnych potrzeb edukacyjnych,
e) organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, nawiązywanie współpracy z otoczeniem zewnętrznym,
2. Doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania nowych metod nauczania w kształtowaniu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, w szczególności nauczania opartego na metodzie eksperymentu oraz wykorzystania narzędzi TIK w prowadzeniu zajęć, prowadzenia doradztwa edukacyjno-zawodowego, a także przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniem młodszym, wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w pkt a), obejmujące m.in.:
– kursy i szkolenia doskonalące,
– studia podyplomowe,
– sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli,
– współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami,
3. Wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkół i placówek systemu oświaty, wyłącznie w powiązaniu z działaniami wskazanymi w pkt a), obejmujące m.in.:
– zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi TIK niezbędnych do realizacji programów nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy,
– wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych, doposażenie w materiały i pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
- Poddziałanie 8.3.6 Wzrost jakości edukacji ogólnej – w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Upowszechnianie i wzrost jakości edukacji przedszkolnej. Konkurs nr: RPSW.08.03.06-IZ.00-26-333/21.
Termin naboru: od 4 stycznia 2021 r. do 22 stycznia 2021 r.
Alokacja na konkurs wynosi 1 530 000,00 zł. Maksymalny poziom dofinansowania: 85%.
Konkurs dedykowany jest projektom o wartości dofinansowania równej lub niższej niż równowartość 100 000 euro.
Kto może składać wnioski?
W ramach niniejszego konkursu o dofinansowanie projektu mogą ubiegać się wszystkie podmioty, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym m.in.:
– przedszkola, a także ich organy prowadzące (w tym przedszkola z oddziałami integracyjnymi), przedszkola specjalne oraz inne formy wychowania przedszkolnego,
– szkoły/placówki realizujące kształcenie ogólne w rozumieniu ustawy o systemie oświaty/ustawy Prawo oświatowe i ich organy prowadzące,
– jednostki samorządu terytorialnego,
– organizacje pozarządowe,
– osoby prawne.
Wsparciem mogą zostać objęte następujące typy operacji:
1. Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w nowo utworzonych ośrodkach wychowania przedszkolnego (OWP) na obszarach z terenu województwa świętokrzyskiego o najwyższym zapotrzebowaniu na usługi edukacji przedszkolnej, z możliwością doposażenia w sprzęt, zakup materiałów dydaktycznych i/lub modernizacji/remontu istniejącej infrastruktury do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym.
2. Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w istniejących OWP na obszarach z terenu województwa świętokrzyskiego o najwyższym zapotrzebowaniu na usługi edukacji przedszkolnej, z możliwością doposażenia w sprzęt, zakup materiałów dydaktycznych i/lub modernizacji/remontu istniejącej infrastruktury do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym.
3. Rozszerzenie oferty OWP o dodatkowe zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów, poprzez realizację zajęć wspierających, wyłącznie w zakresie:
a) zajęć specjalistycznych,
b) zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w rozumieniu Prawa oświatowego,
c) zajęć stymulujących rozwój psychoruchowy.
4. Rozszerzenie oferty OWP o dodatkowe zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne dzieci, poprzez realizację zajęć wspierających w zakresie kompetencji kluczowych i/lub umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy.
5. Dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami i/lub realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej umożliwiającej dziecku z niepełnosprawnością udział w wychowaniu przedszkolnym poprzez wyrównywanie deficytu wynikającego z niepełnosprawności.
6. Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli OWP do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz w zakresie współpracy nauczycieli z rodzicami.
WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
Obecnie nie ma konkursów będących potencjalnie w obszarze zainteresowania STO.
3) Fundusze Norweskie i EOG 2014-2021. III edycja w Polsce
Nastąpiła kolejna aktualizacja harmonogramu naborów w Funduszach norweskich i EOG. Zaktualizowany harmonogram naborów według stanu na 26 listopada 2020 roku:
https://www.eog.gov.pl/media/96353/Nabory_MF_EOG_NMF_2014-2021_26-11-2020.pdf
Najbliższe nabory w Programie Edukacja (II i III runda połączone ) planowane są na I kwartał 2021 r.
Planowane programy wsparcia (budżet dla Polski = 809,3 mln euro)
Program „Edukacja”, o całkowitym budżecie 23,53 mln euro (z których 20 mln euro stanowią środki Mechanizmu Finansowego EOG, a 3,53 mln euro wkład krajowy) wdrażany jest przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, pełniącą rolę Operatora Programu, we współpracy z Partnerami z państw-darczyńców: Norweską Agencją Współpracy Międzynarodowej na Rzecz Poprawy Jakości Kształcenia w Szkolnictwie Wyższym (DIKU), Agencją ds. Kształcenia Międzynarodowego w Liechtensteinie (AIBA) i Islandzkim Centrum Badań (RANNIS).
O wsparcie w ramach uruchamianego programu będą mogły się ubiegać polskie instytucje działające w obszarze edukacji na wszystkich poziomach.
W programie przewidziano cztery komponenty tematyczne:
- rozwój zawodowy pracowników instytucji edukacyjnych,
- mobilność w edukacji wyższej – dla studentów i pracowników,
- wzmocnienie jakości i adekwatności nauczania zawodowego i ustawicznego,
- wzmocnienie jakości i adekwatności nauczania na wszystkich szczeblach edukacji (z wyłączeniem VET i kształcenia ustawicznego) poprzez współpracę instytucjonalną.
Operator Programu planuje trzy nabory na projekty, w ramach każdego z czterech ww. komponentów (w 2019, 2020 i 2021 r.). Wobec COVID-19 nabory nr 2 i 3 zostały połączone i ogłoszone będą w I kwartale 2021 r.
Skala dofinansowania w ramach poszczególnych komponentów będzie się różnić, zamykając się w przedziale od ok. 2 do 30 tys. euro w przypadku inicjatyw w obszarze rozwoju zawodowego pracowników instytucji edukacyjnych, oraz w przedziale 20-200 tys. euro w przypadku komponentu mobilność w edukacji wyższej oraz 35-250 tys. euro w pozostałych dwóch komponentach.
Przewidywane rodzaje aktywności, na które będzie można uzyskać wsparcie, to w szczególności: wizyty studyjne, wymiana doświadczeń, asystowanie w pracy pracownikowi zagranicznej instytucji partnerskiej (tzw. job shadowing), szkolenia dla polskich pracowników prowadzone przez ekspertów z państw-darczyńców, rozwój i modernizacja oferty edukacyjnej w zakresie szkolnictwa zawodowego i ustawicznego oraz narodowych strategii i polityk w zakresie edukacji zawodowej i ustawicznej. Wsparcie dostępne będzie też na działania bilateralne, w tym na wizyty przygotowawcze dla wnioskodawców projektów zgłaszanych w ramach naborów.
Dofinansowanie projektów otrzymane w ramach Programu pokrywa do 100% całkowitego, kwalifikowanego kosztu projektu. Dofinansowanie przyznawane jest w euro.
Szczegółowe informacje o Programie można znaleźć na dedykowanej stronie: www.education.org.pl oraz na: http://www.eog.gov.pl
4) Program Erasmus+
Dotychczasowy program Erasmus+ realizowany był w latach 2014-2020; obecnie rozpoczyna się nowa edycja programu na lata 2021-2027.
Struktura programu Erasmus+ obejmuje trzy główne typy działań:
- Akcja 1: mobilność edukacyjna (wyjazdy w celach edukacyjnych),
- Akcja 2: współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk,
- Akcja 3: wsparcie reform w obszarze edukacji.
oraz 2 rodzaje działań „specjalnych” zarządzanych centralnie: Jean Monnet i Sport.
Te działania są realizowane w sektorach:
- Edukacja szkolna
- Kształcenie i szkolenia zawodowe
- Szkolnictwo wyższe
- Edukacja dorosłych
- Młodzież
- Projekty centralne i sport
W sektorze Edukacja szkolna o dofinansowanie projektów mogą starać się publiczne i niepubliczne przedszkola, szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe realizujące obowiązek szkolny i obowiązek nauki, a także jednostki samorządu terytorialnego, kuratoria oświaty, ośrodki doskonalenia nauczycieli, biblioteki, domy kultury, oraz inne instytucje działające w obszarze i na rzecz edukacji szkolnej. oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie.
Program Erasmus na lata 2021-2027 – jak złożyć wniosek o akredytację?
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do obejrzenia nagrania, które zostało przygotowane w celu przedstawienia założeń nowej perspektywy finansowej programu Erasmus na lata 2021-2027. Dowiedzą się Państwo, czym jest akredytacja oraz jak wygląda proces składania wniosków o akredytację w programie.