Nauczanie powierzchowne i głębokie – warsztaty w Poznaniu

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Urszuli Ledóchowskiej STO
ul. Grunwaldzka 154
60-309 Poznań

W jaki sposób ma dokonywać się uczenie, aby nie było powierzchowne i odtwórcze?

To pytanie zadaje sobie z pewnością wiele osób, zajmujących się na co dzień edukacją. W poszukiwaniu odpowiedzi wspiera ich Lambrecht Spijkerboer – nauczyciel matematyki i konsultant ds. edukacji. Holender poprowadził warsztaty dla ok. 30 nauczycieli matematyki i przedmiotów przyrodniczych z Poznania, Gdańska, Warszawy i Piły. Organizatorem spotkania były: Społeczna Jedynka oraz Wydział Matematyki i Informatyki UAM.

Zajęcia pt. „Powierzchowne i głębokie nauczanie i uczenie się" zostały poświęcone metodom powszechnie wykorzystywanym na lekcjach. Ich skuteczność została oceniona w konfrontacji z badaniami naukowymi i innymi praktykami.

Prowadzący połączył teorię z praktyką –  wszyscy uczestnicy mieli okazję wziąć udział w warsztatach, które przekonywały o atrakcyjności proponowanych rozwiązań. Mogli też wypróbować zdobytą wiedzę podczas pokazowych zajęć, które gość z Holandii poprowadził w szkole. 

Więcej informacji o programie zajęć znajdą Państwo tutaj