TEDx Youth – konferencja młodzieżowa

Oddziały polskie
ul. Nowowiejska 5 (dzielnica Śródmieście)
00-643 Warszawa

Termin: maj 2014 r.
Miejsce: Zespół Szkół Społecznych im. Pawła Jasienicy STO

Organizator: 2 Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Jasienicy STO,
Społeczne Gimnazjum „Dwójka” nr 45 im. Pawła Jasienicy STO,
Samodzielne Koło Terenowe nr 144 STO
ul. Nowowiejska 5, 00-643 Warszawa
tel. 22 825-11-99
e-mail: chrisd@poczta.onet.pl, piotrbogucki@wp.pl

Zasięg lokalny


TEDxYouth@2SLO

Było to wydarzenie zrealizowane jako jeden z projektów szkolnych w roku szkolnym 2013/14.

Projekt był od początku inicjatywą uczniowską i wymagał zdobycia licencji od konferencji TED.

Jej uzyskanie było pierwszym sukcesem. Następne na drodze do przeprowadzenia konferencji to zorganizowanie grupy 18 uczniów Gimnazjum „Dwójka” i 2 SLO w grupę o charakterze przedsięwzięcia biznesowego, pozyskanie sponsorów, znalezienie i wybranie mówców, znalezienie miejsca najlepiej nadającego się dla profesjonalnej konferencji zgodnie z wymogami licencji, reklama przedsięwzięcia. Wielomiesięczne działania i przygotowania zaowocowały 11 kwietnia 2014 roku wydarzeniem w Basenie przy ul. Konopnickiej w Warszawie, które nie miało sobie równych w 25-letniej historii Szkoły i, jak to wspomniano wcześniej, miało w ocenie uczestników, publiczności i mediów znamiona profesjonalizmu w najwyższej mierze.

Zgodnie z hasłem przewodnim konferencji, mówcy (uczniowie liceów, absolwenci 2SLO i osoby będące niezaprzeczalnie autorytetami) opowiadali o swoim „springboard”, wydarzeniu, które zadecydowało o dalszych losach, karierze. Byli wśród nich Aleksander Kutela, wiceprezes HBO Europe, prezes HBO Polska; Łukasz Kościuczuk, kierownik działu promocji i fundraising'u w Fundacji SYNAPSIS; prof. dr hab. Andrzej Leder, kierownik zespołu badawczego filozofii kultury IFiSPAN; Bartek Trzebiński, dyrektor EQT Partners, absolwent 2SLO oraz Aga Zaryan, znana piosenkarka jazzowa, absolwentka 2SLO.

TEDxYouth@2SLO jest znakomitym przykładem realizacji edukacji poprzez wyjście poza mury szkolne i zdobycia doświadczenia w rzeczywistych, niesymulacyjnych działaniach firmowanych logo rozpoznawalnym na skalę globalną.