Warszawa: Uczniowie III klasy SG nr 333 STO im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy w Warszawie nagrodzeni za „Kałużator” w konkursie „Nauka dla Ciebie”

Społeczne Gimnazjum nr 333 STO im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy STO
ul. Dziatwy 6 (dzielnica Białołęka)
03-109 Warszawa

Uczniowie III klasy Społecznego Gimnazjum 333 nr STO im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy w Warszawie nagrodzeni za „Kałużator” w konkursie „Nauka dla Ciebie”.

Konkurs „Nauka dla Ciebie” został zorganizowany przez Centrum Nauki Kopernik we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie i przeprowadzenie własnego projektu badawczego. Uczniowie pod opieką nauczycieli prowadzili własne badania naukowe, próbując odpowiedzieć na zadane przez siebie pytania i zweryfikować odpowiedzi. Efektem końcowym było wykonanie prototypu pomocy naukowej.

Konkurs został ogłoszony w marcu br. Do pierwszego etapu konkursu zakwalifikowało się blisko tysiąc uczniów i stu pięćdziesięciu nauczycieli- utworzyli oni 73 drużyny. Do drugiego etapu zaproszono dziesięć szkół, których nauczyciele wzięli udział w przygotowanej przez Centrum nauki Kopernik Letniej Szkole Prototypowania – letnich warsztatach merytorycznie i praktycznie przygotowujących nauczycieli do wykonania z uczniami projektu.

Gimnazjaliści: Magda Orłowska, Grzegorz Koprowski, Stanisław Kryński, Paweł Poradziński wraz z opiekunami Magdaleną Paluch i Sebastianem Wojtysiakiem dostali się do ścisłego finału konkursu, w którym rywalizowało dziesięć drużyn z całej Polski.

Po wykonaniu prototypu pomocy naukowej „Kałużator”, ukazującego zjawisko rozchodzenia się fal na wodzie, uzyskali tytuł laureata „Nauka dla Ciebie”.

We wtorek 23 października br. podczas uroczystej gali, która odbyła się w CNK wręczono nagrody nauczycielom oraz uczniom. Szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 6 tys. zł, gry planszowe oraz zestawy Młodego Naukowca, zaś opiekunowie uczniów po tysiąc złotych nagrody.

Jak stwierdził dyrektor CNK Robert Firmhofer, sukces konkursu pokazuje „ogromny potencjał, który tkwi w nauczycielach i w uczniach”. – Ten konkurs był prowadzony poza formalnym obiegiem systemu szkolnego – mówi – ale pokazuje, że mamy na pewno aktywnych, zaangażowanych nauczycieli. Wymagał bowiem od nich bardzo dużo pracy, na którą normalnie nie ma czasu i na którą musieli poświęcać swój prywatny czas – podkreślił.